erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Sömn.....

Kategori: Allmänt

Som småbarnsförälder lär man sig verkligen att uppskatta sömn. Förr om åren kunde jag sitta uppe till 2-3 på nätterna och kolla på gamla serier. Nu pallar man på sin höjd att vara vaken till midnatt en lördagskväll när man fått sova liiiite längre på morgonen. Jag ska väl inte bara skylla på mina söta flickor att jag inte sover tillräckligt. En annan anledning är ju att man stiger upp 05:00 mån, tis, tors och fredag varje vecka för att träna. Det kan ju verka orimligt om jag klagar på att jag inte får sova ordentligt, men sanningen är att även om jag sover till 07:00 på morgonen så är jag trött utan dess like. Men vet jag att jag måste tagga till för gymmet när jag vaknar så flyger jag oftast upp ur sängen kl 5 för att dra igång med första setet vid 5:30. Har testat några gånger på senare tid att träna efter jobbet vid 16 tiden och då är jag helt tömd på ork och energi plus att det är smockat på gymmet. Brukar se till att vara i säng runt 22:00 för att senast ska sova kl 23:00. Så kumma kardemumma är att man ska passa på att sova när man kan och att det är väldigt viktigt på alla sätt och vis att kroppen får ordentligt med vila, själv har jag mina återhämtningsdagar på onsdagar och på helgen. Vilket är viktigt för att orka med att prestera de timmar man är på gymmet samt att orka med övriga livet med familj, hus och jobb!
Vissa har ju lättare för att somna än andra:-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: