erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Mot slutet?

Kategori: Allmänt

Nu börjar det närma sig tävling! Äntligen😊 

Tro det eller ej, men det är inte alltid kul och dieta inför en tävling! Speciellt inte för min kära Hanna som både får höra på allt mitt gnat från alla hjärnspöken som dyker upp titt som tätt och kan handla om de mest banala saker man kan tänka sig! Och även de sista dagarna/veckornas utbrott som hur mycket jag än vill förhindra kommer då saker och ting inte riktigt går som jag vill! Jag hoppas och tror att min älskling har lärt sig hur jag funkar den sista tiden på dieten och har överseende med mitt humör då❤️ Jag är henne evigt tacksam för att jag får/kan genomföra dessa tävlingar som när allt väl är klart och tävlingen är över känns så oerhört bra! Och jag inbillar mig i alla fall att hon får en helt ny och förändrad sambo att leva med! Givetvis till det bättre! Och tro mig, varje ny diet så lär jag mig nåt nytt om mig själv och hur jag skall kunna handskas med mig själv! 

För det är just här hemma som dieten märks! På jobbet eller i övriga offentliga sammanhang har jag mycket svårt att tro att människor ens kan tänka sig att jag ligger på ett sånt oerhört kaloriunderskott samtidigt som jag tränar flera timmar om dagen! 

Något som jag fått lära mig under denna diet har kommit från Thomas Lundmark som hjälper mig att pricka formen inför Decembercupen! Han sa att "familjen skall aldrig behöva anpassa sig efter dig och ditt tävlande, utan du skall anpassa dig och ditt tävlande efter familjen! På så vis kommer det att underlätta både för dig och familj och din familjesituation och tävlingskarriär kommer att må mycket bättre!" Dessa ord har många gånger ekat i mitt huvud på senaste tiden!

Som sagt börja denna diet leda mot sitt slut, nästan😉 Helgen efter Decembercupen åker jag och Hanna ner till Göteborg och fitnessfestivalen där jag skall tävla i SM i chins (mest på skoj) men eftersom jag vägrar göra en dålig insats så får dieten fortgå en vecka till så formen håller i sig! OCH veckan efter det är det dags för Fotografering med min sponsor Dcore! Och då vill jag absolut inte vara i dålig form 😊 Så jag antar att fram emot jul borde jag kunna koppla av från dietandet ordentligt, hahaha! Längesedan jag var så här sugen på julmat må jag säga! Framför allt hägrar knäckemackorna med skinka och grovkornig stark senap! Mumma!!!

Givetvis kommer det komma uppdateringar under alla kommande händelser där den första blir att jag och min adept Robert Remning som jag coachade inför F5 som för övrigt placerade sig på 10:a i Sverige på sin första riktiga tävling åker till Lund i ombytta roller med han i rollen som min coach!

Skoj ska det bli!

En liten formbild för två veckor sedan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: