erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Ledigt

Kategori: Allmänt

Nu har de första dagarna av sportlovet passerat. Det är så fruktansvärt skönt att få sova lite längre än till 04:30! Vi vaknar fortfarande runt 07:00 här hemma, men de extra timmarna gör mycket ska ni veta.

Nu har drygt 2 av mina koffeinfria veckor gått och jag börjar vänja mig att inte få den där extra energin som man faktiskt får av koffeinet. Dock känns det välbehövligt att ta en paus när jag inte känner nån skillnad efter ett stort antal koppar kaffe. Jag hoppas på mer effekt efter den här månaden.

Träningen rullar på, jag kör efter mitt nya upplägg som känns riktigt bra! Fick även en liten energiboost av Martin och Adam på Dcore när ett paket med nya träningsskor och kläder damp ner i brevlådan! Stort tack till Dcore grabbarna! Måste säga att skorna är i hästväg de skönaste skor jag tränat i! Och kläderna har grym passform och kvalité, kolla in på www.dcore.com !

I måndags var jag uppe i Nyköping och servade bilen! Hade räknat med en dyrare service så jag köpte en ny tv till hemmet istället! Blev en 50" plasma FullHD, smart, 3DTV med inbyggt wifi från LG! Galet nöjd med tv:n. Enda negativa är att AppleTV känns lite överflödigt nu.

Mina småtjejer växer och frodas, Alva röjer på som vanligt. Hon är lite febrig om nätterna och mycket yrande om getingar i väggarna och dylikt! Wilma ålar på och nu går det fort, man kan inte släppa henne en sekund för då är hon nånstans där hon inte borde vara.

Vi håller på och styr om lite med möblerna här hemma också, kommer bli riktigt fint när det blir klart. På lördag ska jag och Hanna till Ikea själva och flickorna ska vara hos mormor och morfar. Det blir första gången som vi är själva längre än nån timme sen Wilma föddes, ska bli kul och åka till Ikea tro det eller ej!

Ni får se hur det blev efter besöket!

Over and out!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hej Erik !

    Grymt bra blogg, är riktigt imponerad av dig och dina resultat.
    Men nu kommer ännu en av mina ack så korkade frågor, som förmodligen låter som "blaha-blaha" i dina öron.
    Jo, jag har ganska nyligen tagit tag ordentligt i min styrketräning - har tränat regelbundet länge innan, och jag ser faktiskt ganska beundransvärda resultat. Som många andra vill jag ha en "tight" kropp och en fast, muskulös och vältränad "core".
    Men poängen då.. Jo, jag har ett par kilo rent fett jag vill gå ner. Är 1,60 , väger 54 kg och vill gärna väga 49-50 kg för ett bättre utgångsläge vad det gäller att bygga muskler. Vad har du för tips för att förbränna fett och gå ner i vikt, gärna runt mage/core-området?

    Tack på förhand,
    kram Johanna.

    Svar: Hej Johanna!Kul o höra att du tycker bloggen bra:-)
    Bra jobbat med träningen, det är första byggstenen som behövs för att få en vältränad kropp. För att gå ner i fett kring mage/bål krävs det ganska mycket jobb, har av egen erfarenhet märkt att det är just det området som fettet sist försvinner ifrån. Men mitt tips är att träna på som du brukar, men lägg in ca 1h promenad de dagar du inte tränar på gymmer och gärna köra 20-30 min cardio på tex crosstrainern på gymmet efter du styrketränat. Sen kommer vi till maten, det är där du verkligen kan göra skillnad, ett enkelt råd är att skippa alla mjuka mackor och istället äta mer vanlig mat. Försök att ta lite mindre kolhydrater till maten och lägg på lite mer protein istället. Det är egentligen kärnan på min diet om jag inte ska bli allt för ingående. Men börja med detta och kolla om det blir några resultat.

    Mvh Erik
    Mr Anklew

    2013-02-22 | 22:13:57
  • Johanna säger:

    Hej Erik, vad är din definition av att vara "fit" eller vältränad?

    Svar: Du fick svaret av Matilda va:-) ?
    Mr Anklew

    2013-03-13 | 11:36:36

Kommentera inlägget här: