erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Rutiner rutiner...

Kategori: Allmänt

Nu är vardagsrutinerna igång på riktigt! Måndag-Fredag ringer klockan 04:15, morgondrink intages och sedan bär det av till gymmet! Tränar normalt sett 04:45-6:15/30 och sedan hem till familjen för frukost och påklädning av barn och sen tar vi vagnen mot dagis! Oftast jobb 07:45-15:00/16:45 beroende på dag! Väl hemma igen blir det tid med familjen igen, lite lek, lite TV och sen är det dags för mat! 

Runt 19:00 är det tandborstning och läggning av barn som gäller! Vissa kvällar kör Hanna pass på gymmet och vissa har jag PT-klienter! Runt 21:30-22:00 brakar oftast jag och Hanna i säng! I stort sett så ser våra veckodagar ut nuförtiden! (Väldigt förenklat) Vi pratar ofta om att vi leva och ha kul varje dag, men ofta är det faktiskt lättare att lägga utflykter, badhus, resor och det andra aktiviteter som höjer livet lite extra på helgen! Ofta för att man är aningen mer utvilad och mer tid finns! Just nu när barnen är små så känns detta helt okej och barnen verkar må bra och är glada och det är huvudsaken i slutändan!

Gjorde ju en tatuering på jullovet! Två stjärnor på ryggen med mina små flickors namn i! Det här med tatuering är något jag varit livrädd för! Detta pga av att jag ogillar nålar något så fruktansvärt och inte har speciellt hög smärttröskel när det gäller stick i kroppen! Men men, en möjlighet dök upp och Marko som tatuerade mig var någon jag litade på i det här läget så jag körde! Många sa innan: det är lugnt, man vänjer sig med smärtan osv, mitt uttalande lyder "det gjorde ont så in i helvete från första sekund och jag vande mig inte vid smärtan allt eftersom!" Men visst fan blev det bra och jag är sjukt stolt och nöjd över mina gaddar! (Kan nog med största sannolikhet säga att blir fler).

Träningen rullar på och det är riktigt roligt att ta i nu! Allt går lättare när man ligger på kcal överskott istället för underskott! Känns i kroppen att det kommer lite PB:n snart!

Måste ju dock vara lite bitter och säga att jag saknar tävlingsformen trots allt slit som ligger bakom den! Speciellt när det kommer ytterliggare en bild från fotograferingen med Dcore!

Långt kvar till tävlingssäsongen drar igång! Men den 17:e maj skall jag och ett gäng polare ställa upp i Superior Race i Norrköpning! Vi är 8-10st som nu är anmälda som Team ATP! Superior Race är en gigantisk hinderbana på 10km med 21 olika hinder på banans väg! Detta ska bli riktigt riktigt roligt och blir som en kickoff på tävlingssäsongen 2014! Extra skoj blir det eftersom som Superior Race valde att sponsra mig med anmälningsavgiften, så det känns att man har lite extra press på sig att synas och göra bra ifrån sig! 

Tränade lite på att utstå iskyla som är ett av hindren!

För er som följer bloggen och tycker jag är någorlunda rolig att följa så finns jag även på Instagram som erikanklew där det oftat sker mer uppdateringar!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: