erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Sluttampen!

Kategori: Allmänt

Längesedan jag var här och skrev lite! 

Om exakt en vecka är det dags för Superior Race i Norrköping! Vi är sex stycken grabbar som ställer upp i Team ATP! Vi kommer att springa i ett tävlingskit från min sponsor Dcore som varit med och gett mina teammates lite spons oxå! riktigt sjyssta kläder och extremt bra passform, såvi kommer flyga fram över banan! Alla är riktigt laddade och det ska bli sjukt kul att utmana sig själv med detta, isvak, gladiatorer, däckvält är bara några av de 21 hinderna som skall klaras av under en mils löpning! 
Mer om hur det gick kommer nästa vecka!

Övriga livet rullar på! Bara några veckor kvar i skolan innan sommarlovet börjar! Säga vad man vill, men jag kommer att sakna mina elever i 9C! Har nog aldrig träffat på en klass med så många olika och starka personligheter i en och samma klass! Även min andra 9D kommer att va saknade!

Till hösten eller ja från och med 2/6 är det dags för mig att testa på lite nytt! Jag kommer till hösten gå ner på halvtid som idrottslärare för att istället bli ansvarig på Metro Gym här i Finspång samt utveckla mitt företag ATP och köra mer PT-verksamhet! Det ska bli sjukt kul att göra nåt som man verkligen brinner för!

http://www.metrogym.se

Här hemma kan man inget annat säga än att livet går så fruktansvärt fort! Flickorna växer så det knakar och Wilmis har börjat prata mer och mer! Dröjer nog inte länge innan hon bubblar på som sin storasyster!



För några veckor sen var ju jag och älsklingen en sväng till Rom! Så jävla mysig resa och så mycket gott att äta, titta på och bara ta hand om varandra!
Är det nåt som glöms bort som småbarnsförälder så är det den tid som man bara rår om varandra! Detta får inte glömmas! 




Vi även passa på att gratulera min adept Amelie som gjorde sin tävlingsdebut på Body Classic förra helgen! Resultatet blev en fjärde plats i sin första men troligtvis inte sista tävling inom Atlethic Fitness! Amelie är ju erfaren inom styrketräningen och kosten! Så min uppgift var att hjälpa henne med teknik och utförande inför styrketonden samt lägga upp ett precontest upplägg för de sista två veckorna och framförallt sista dygnen! Något som vi lyckades pricka in perfekt och hon var i sitt livs form!

Även min adept Martin jag under en längre tid hjälp med både träningsupplägg, kostupplägg, teknik, coaching och ett precontestupplägg inför Aktiv Open har gett resultat! Martin tog kontakt med mig exakt ett år innan årets tävling som arrangeras på gymmet här i Finspång! Han hade blivit svårt sjuk då men ville ha min hjälp för att satsa mot tävlingen 2014 istället! Året har präglats av hårt slit, upp och nedgång både i kroppsvikt och psykiskt!
Resultatet då? Ja killen går och vinner hela skiten och sätter ett nytt repsrekord på gymmet! Så jävla stolt!

För min del så är ju dieten igång! Alltid lika skoj(eller?) Haha nej inte jätte kanske. Men det är lite det som är grejen med denna idrott! Att se hur hårt man kan pressa sig och se vilken form man kommer till tävlingen!
Dagsform två veckor in i dieten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: