erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Fitnessfestivalen 2013

Kategori: Allmänt

Förra helgen var det ju som bekant för många Fitnessfestivalen i Göteborg! Ett tillfälle då det tävlas, säljs träningskläder o kosttillskott och atleter får chans att marknadsföra både sig själva och sina sponsorer.

Förra året gick jag runt på mässan som en vanlig människa och sög i mig av atmosfären och fick motivation från alla duktiga atleter! I år var det det istället min tur att stå i monter och GE inspiration och motivation till de besökare som kom till mässan!

Vilken upplevelse det var, det kändes oerhört kul och motiverande för egen del när det kommer fram följare till bloggen och på instagram och hälsar och tackar för inspiration och mer än gärna så vill man ge dessa underbara människor tops och råd för att lyckas ännu mer med sin träning, på vilken nivå det än är!

Jag kan tänka mig att många människor har lättare att identifiera sig med mig som tvåbarnspappa och heltidsarbetande samtidigt som jag kombinerar det med en elitidrottskarriär! Än tex en atlet som livnär sig på sin idrott och inte behöver tänka på annat än hur den bästa skall lägg upp sin dag för att utvecklas till till det bättre! Och missförstå mig rätt, mångt och mycket planerar även jag hur jag bäst skall optimera dagen för att ständigt utvecklas, men det måste göras i samband med att ta hand om min familj och sköta mitt arbete som idrottslärare. 

Hur som helst så skulle detta bli en lite mer rolig och avslappnad helg tillsammans med min Hanna, då jag helgen innan inte hade det speciellt mysigt och avslappnat när jag tävlade DC nere i Lund.

Jag skulle även hinna med och köra lite Chins SM nu på Luciapokalen mest för skojs skull! Detta slutade med en tredje plats och en bronsmedalj! Är jag nöjd med detta? Inte direkt, tänker inte gå nåt djupare på det, men jag tillsammans med många andra ansåg att jag borde haft bra många fler än 35 godkända chins!
Resultat

Åter till det roliga! Timmarna i montern hos Dcore gick grymt fort och det var full fart hela tiden. Helt galet mycket folk, fick höra i efterhand att det var maxintag på mässan, hela 15000 besökare.
Så min tanke hade hela tiden varit att när jag stått klart i montern, själv glida runt och kolla läget på mässan. Dock tyckte jag att det var FÖR mycket folk och bestämde mig istället för att gå iväg och checka in på hotellet med Hannis och ladda för en buffékväll på Göteborgs Wok tillsammans med Robban, Rille och ett helt gäng. En väldigt väldigt trevlig kväll som slutade med 4 hela mattallrikar och 5 efterrättstallrikar för min del. Lagom hungrig då detta var min första kväll som jag släppte på maten efter dieten på ca 15 veckor.

Sen bar det hem till hotellrummet med Hanna för lite lugn och skön avkoppling helt utan barn. Som vanligt när vinbär barnfria så tar det ca 20 min innan båda två sover som stockar. Hahaha! Dagen efter väntade frukostbuffén, det absolut bästa med att bo på hotell och till min stora glädje fanns det pannkakor med sylt och grädde! Love it!
Hann även in en minisväng på mässan på söndagen då Hanna gjorde sig ordning för en tur på staden.

Så nu är 2013 års tävlingar klara och resultatet blev:
2:a Nordiska FitnessFive 2013
1:a Decembercupen AF -175cm 2013
3:a SM i Chins 2013

Hyfsad skörd ändå😊

Nu är det bara en veckas diet kvar då jag skall göra en fotografering med min sponsor Dcore på torsdag nästa vecka, mer om det kommer!

Efter denna så börjar juletiden för min del, det kommer bli mycket god mat, mycket tid med familj och nära och kära, lite vilovecka från gymmet innan år 2014 börjar med alla sina utmaningar och mål. 

Skall försöka lägga mig på ca 75-77 kg kroppsvikt och lägga på mig några hekto muskler under våren förhoppningsvis, anser att ca 6-7 kg (10-12% av kroppsvikt) viktuppgång räcker för att jag skall kunna bygga muskler bra samtidigt som jag håller en bra form som jag är nöjd med i spegeln och inte tar alltför lång tid att slipa till inför tävlingssäsongen!

Dagsformen lite blötare och fylligare än DC😄

Följ gärna mitt liv som tvåbarnspappa och elitidrottsman på Instagram: erikanklew

Kommentarer

  • Andreas säger:

    Grymt imponerad av alla dina prestationer. Har själv tankar att ställa upp i Fitness 5 i sommar, har du några tips för att öka just i dom övningarna?

    Svar: Tackar tackar! Det tycker jag absolut du skall göra! Har bara positivt att säga om F5 tävlingarna och arrangörerna! Mitt bästa tips är väl att lägga upp träningsveckan så du startar varje pass med en av grenarna och kör ett maxset för att få in vikt och reps vanan inför tävlingen, träna gärna på steget högre än tilltänkt tävlingsvikt för att "lura" kroppen och sedan ha lite till godo ifall dieten inte skulle nå hela vägen fram!
    Erik Anklew

    2013-12-10 | 20:02:22
  • Andreas säger:

    Tack så mycket för svaret.

    2013-12-11 | 21:51:53

Kommentera inlägget här: