erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Finspång

Kategori: Allmänt

Finspång! Staden (byn) där jag bor med min familj! En alldeles lagom stor by enligt min mening! Den har tre gym, massa matbutiker, galet många pizzerior, ett Systembolag och framför allt närheten till naturen och vattnet!

Rent spontant finns det inget direkt negativt med denna lilla by förutom att det inte erbjuds några större aktiviteter!

Men behövs det verkligen det som tvåbarnspappa, elitidrittsman och heltidsarbetande? Nej inte enligt min mening! Är just nu sjukt nöjd med vårat lilla liv! Två fina barn och en sambo som stödjer mig i min satsning inom fitnessvärlden! Vi har mor o far föräldrar tillräckligt nära för att kunna hälsa på dem när vi vill! O massor av goda vänner att umgås med runt husknuten, typ!

Frågan är ju bara vad man skall hitta på när man tappar intresset för träningen? (Om man gör det) Den som lever får se!

Just nu trivs jag och min familj här nere i Finspång! O när man vill bort en stund så drar man ut till ön där vi har min morsa o farsa! Då kan man verkligen slappna av o bara njuta av livet!

Kommentarer

  • Johanna Edengren Careliusson säger:

    Hej Erik !

    Nu rådfrågar jag dig igen eftersom jag litar på ditt omdömme.

    Jag har börjat med ett program, TapouT XT, där man tränar mycket på golvet - trägolv i mitt fall. Mycket utfall och squats blir det också.

    Man går ibland ner och står på knä och då står jag direkt på trägolvet, får givetvis lite ont och lite blåmärken då också.

    Men nu har jag börjat få ont i knäna, mest precis efter benövningarna och det liknar mest träningsvärk, bara en mild smärta. Efter benpassen gör det liksom lite ont i knäna att göra både lunges och squats och att gå i trappor.

    tror du att jag behöver oroa mig eller kan man ha träningsvärk i knäna?

    Svar: Hej hej Johanna! Ursäktar mitt otroligt sena svar, har ingen bra ursäkt!

    Dock skulle jag nog säga att om du får ont i knäna så skulle jag passa mig lite, där ska det inte göra ont. Skulle snarare tro på nån typ av felbelastning eller överansträngning om du får ont där! Så med andra ord ta det lugnt och kolla tekniken ordentligt vid dessa övningar så du är säker på att du gör rätt är mitt råd!
    Mr Anklew

    2013-07-29 | 23:21:12
    Bloggadress: http://makememotivated.blogg.se

Kommentera inlägget här: