erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Spenderarbyxorna på!

Kategori: Allmänt

Fredag idag! Det blev en kort dag på jobbet, riktigt skönt! Svepte en Red Devil med BCAA för att tagga till innan jag for ner till gymmet, BEN på schemat.
Passet gick riktigt tacksamt och jag känner att jag verkligen har börjat få kontakt i benen under träningen, tror det kan bero på alla superset som görs.

Passet såg ut som följande:

Knäböj
50 kg x 10
80 kg x 10
122.5 kg x 20 reps superset knäböj i smithmaskinen på 110 kg x 6 reps
127.5 kg x 10 reps superset knäböj i smithmaskinen på 110 kg x 6 reps
132.5 kg x 8 reps superset knäböj i smithmaskinen på 110 kg x 6 reps
137.5 kg x 6 reps superset knäböj i smithmaskinen på 110 kg x 6 reps
142.5 kg x 2 reps superset knäböj i smithmaskinen på 110 kg x 6 reps
100 kg x10 reps lååååååga böj

Liggande lårcurl 10 set x 8 reps på 73 kg lite mer än kroppsvikt.

Sittande vadpress 10 set x 10 reps på 77kg superset situps maxreps (totalt ca 300 st situps/ 5 set)

Avslutade böjandet med några riktigt låga böj för att tänja ut lite.

Efter träningen mötte jag upp älskingen på stan och vi tog en sallad på PAUS, blev en sallad mest bestående av grönsallad, kyckling och rostbiff, mycket gott men mättar dåligt tyvärr.

Vi tog en sväng ner till min sponsor ProteinExperten där Ronnie och Micke jobbade på, fick med mig lite godsaker och T-shirtar hem.


Efter käket tog vi bilen ut till Ingelsta för att kolla runt lite, sånt man kan göra när man inte har någon liten Alva att leka kurragömma med bland kläderna på Stadium.
På Stadium hittade jag en snygg vindjacka som jag kollat på en längre tid och med en påhejande Hanna tog jag steget och slog till

Efter som det blir en hel del bakning och vispande av ägg till mitt proteinfluff så var vi tvugna att inhandla en ny elvisp då Hanna helt random pajat den under veckan. Vi styrde kosan mot det nya Elgiganten Megastore där allt ska finnas, men tyvärr var elvispen som vi ville ha slut, så vi drog vidare mot Mediamarkt istället.
Även där var samma visp slut, men efter lite köpslående med en bra expedit så fick jag en elvisp som var dubbelt så dyr som den jag tittar på, även skål och hållare följde med för samma pris som den vi tittat på! Mediamarkt levererar, sånt gillar vi, flexibla människor, och när det blir billigt 399:- för hela paketet!


Så är det määät!

Nu är det tacodags och sen är det dags för Zlatan och grabbarna att visa vad de går för!

GOOOOOOO SWEEEEEEEEEEEDEN!!!

Kommentarer

  • Michael Djupström säger:

    Snygg overall. Ser ut att passa ihop med kläderna som du fick från din andra sponsor BigHeart...:)

    Svar: Tackar tackar! Jo nog passar den alltid, men nån overall är det inte:-) Det är en jacka att använda till jeans eller andra valfria vardagskläder, lite för dyr enligt min smak o ha som träningsjacka:-)
    Ankan

    2012-06-16 | 11:11:44
  • Dubbe säger:

    Ser bra ut gubben!! Jackan var riktigt stilig. bra bloggat också. Jag ser fram emot att följa ditt skrivande men det är för att halvår ditt största fan kanske:) äh publicera lite mer så kommer du att få mycket läsare.
    Köööör hårt. Förresten kan man följa finalen någonstans? I så fall publicera det.

    Svar: Tackar tackar Dubbe! Hehe du är min idol oxå, det vet du:-) Hoppas att folk ska uppskatta bloggen och tycka den är lite intressant i alla fall:-) Ja finalen kommer att livestreamas på nätet, kommer en länk när det är dags.
    Hörs så länge!
    Mr Anklew

    2012-06-16 | 13:33:17

Kommentera inlägget här: