erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Midsommarhelgen

Kategori: Allmänt

I fredags var det midsommar!
 
En högtid i Sverige som förknippas med vänner, sill och nubbe, bärs, mycket annan god mat och jordgubbstårta. Även min midsommar innehöll allt detta, dock åt jag inget utav de,t utan tittade på med suktande ögon. Normala dagar har jag inga som helst problem att avstå från godsaker och en kall öl, men just vid sådana här tillställningar så är just detta moment en ren plåga. Allt som finns på bordet ser så fruktansvärt gott ut när man sitter med sin proteinostkaka till midsommarlunch. Men det är självförvållat och ska man bli bäst i Sverige så måste man avstå vissa frestelser. Fick dock äta gott till kvällen när det blev grillad kyckling och grillad zucchini med kvargromsås, mmmmm.
Nedan följer en blandad kompott med bilder från midsommarafton som firades ute hos Hannas mormor Maggan en bit utanför Finspång!
 
Tältbygge med morfar Lasse och morbror Jonas.
 
Efter tältbygget blev det varmt och dags för bad.
 
Nöjd efter att tagit mig i det 18 grader ytvarma vattnet, fan inte skönt alltså.
 
Sen var det dans runt midsommarstången. Vissa tyckte detta moment var roligare än andra;-)
 
Mamma Hannas jordgubbstårta var populär, har själv börjat fundera på vad jag ska ha på min tårta som jag skall tillverka efter finalen i Åhus, skapligt matskadad man är just nu.
 
Träning understorhelgen.
Eftersom mitt gym är stängt midsommarafton och midsommardagen har dessa dagar präglats av löpträning:
 
Löprundan från midsommarafton.
 
Löprundan från midsommardagen.
 
Midsommardagen!
 
Igår var det midsommardagen, en dag som inte blev som någon annan midsommardag jag upplevt. När vi lämnade Alva hos mormor och morfar och åkte hem vid 20:00 på fredagkvällen var allt frid och fröjd, det blev lite film och mys i soffan innan en sen läggning vid kl 01:00. Vid kl 03:00 väcker Hanna mig och säger att nu är det nog dags, hon har varit uppe sen 02:00 och haft värkar. Okej tänker jag och packar min väska till BB bara i fall att, det har varit lite känningar några kvällar men inget det blivit nåt av. Efter ca en halvtimme säger Hanna åt mig att gå och hämta bilen för nu gör det ont. Då börjar det gå upp för mig, fan är det på riktigt nu! Sagt och gjort bilen hämtas och Hanna skjutsas iväg till förlossningen. Väl där säger barnmorskan att Hanna gjort ett bra förarbete hemma och det här kommer gå snabbt. Jag som var väldigt lugn under Alvas förlossning blir då helt plötsligt toknervös, varför? Ingen aning, är ju van att ha kontroll på allting jag gör, speciellt i detta nu. Börjar känna lite yrsel så jag sveper ett glas saft och lägger mig på golvet bredvid Hanna i ca 3 min, kände mig riktigt sopig då måste jag säga. Så jag bet ihop och satte mig bredvid Hanna för att pusha henne och hjälpa till det lilla man kan göra som man under en förlossning. På det hela taget tog förlossningen 45 minuter och kl 05:20 hade jag helt plötsligt en dotter till! Helt overkligt, ni som upplevt det vet vad jag pratar om, ni som ska få uppleva det snart kommer få uppleva den bästa känslan som finns, att få bli förälder, jag har försökt många gånger att beskriva hur det känns. Men det går bara inte att förklara denna känsla.
 
Stolt pappa med lilla Wilma.
 
Wilma Lisa Anklev, 48 cm lång och en vikt på 3335 gram.
 
Nu är det bara timmar kvar till storasyster Alva kommer hem, storasyster liksom! Ska bli kul att se hur hon kommer att uppföra sig nu när hon fått en lillasyster att busa med.
 
Syns snart!

Kommentarer

  • Sophy säger:

    Grattis Erik!! Vilken liten sötnos!!
    Jättekul att du har börjat blogga!! Jag kommer garanterat att följa den!! ;) kram

    Svar: Tackar Sophy! Ja det måste ligga i släkten att vara söt;-) Ja jag tänkte att det kunde vara kul för alla nära och kära att kunna ta del av mitt liv lite mer ingående än det som sägs på Facebook och att det är många som inte har Facebook som gärna se mer från oss, har jag förstått. Sen är det ju alltid bra o synas om man har sponsorer:-) Ps följer din blogg oxå:-) Kramis
    Mr Anklew

    2012-06-24 | 09:25:02
  • Frida säger:

    Vad fint du skriver. Sitter här med tårar i ögonen (skyller på gravidhormonerna) grattis igen! Längtar tills vi får träffa er.

    Svar: Tackar så mycket Frida! Jag gör mitt bästa med skrivandet, det har aldrig varit min starka sida att formulera mig i skrift, så jag skriver ner det jag tänker och känner bara:-) Nästa helg ses vi! Då får ni komma och hjälpa till att flytta in oss i Fimpen:-)
    Mr Anklew

    2012-06-24 | 12:51:36

Kommentera inlägget här: