erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Kolmården och bebismys

Kategori: Allmänt

Dagarna rullar på i det Anklewska hemmet och saker och ting är väl inte riktigt sig lika om man säger så. Nu räcker det inte med att ha full koll på vårat stora yrväder här hemma utan även en lite krabat som ständigt kräver uppmärksamhet, trots att hon sover väldigt mycket på dagarna. Alva är väldigt snäll och försöker hela tiden hjälpa till, går väl inte alltid som hon tänkt sig men hon är ju bara 2.5 år. Mycket mys blir det i vilket fall.
 
 
Igår var jag och Alvis på Kolmårdens djurpark så att Hanna fick vara hemma och ta det lite lugnt samt att Alva behövde ute och leka ordentligt. Blir ju inte riktigt lika mycket rörelse nu när hon inte är på dagis, tyvärr.
 
Bamses värld var skapligt populär och ca 1.5 h spenderades där!
 
Pitstop nr 2, klappa djuren, även detta svårt att komma ifrån när man väl kommit in i hagen.
 
Lunchen käkade vi på Sälsshowen, doch tyckte Alva att det var roligare att springa upp och ned för läktaren.
 
Träningen under veckan är som vanligt inför en tävling "hemlighetsstämplad", vilka vikter och splitar jag kör håller jag nu för mig själv då jag inte vill avslöja min dagsfrom för mycket.
 
Idag kommer Farfar Ebbe och Farmor Karin och hämtar Alva i några dagar så vi kan göra flytten till Finspång mer effektiv. På fredag och lördag gäller det. Ska bli riktigt kul och det som hägrar mest av allt är grillen, har önskat mig en av mamma och pappa i inflyttningspresent. Kommer då att lyfta min sista dietvecka till nya höjder. Hoppas min önskan slår in att det blir just denna, men vilken grill som helst blir bra:-)
 
 
Fabrikat/Modell: Landmann Grill Chef Grilltunna

Pris: 2 000 kr

Typ: Grilltunna med lock

Grillyta: 70x45 cm

Arbetshöjd: 85 cm

Termometer: Ja

Omdöme: En stor grill med lock som inbjuder till indirekt grillning. Konstruktionen påkostad och genomtänkt. Öppningsbar lucka duger för att raka ur aska, men utdragbar asklåda hade varit bättre. Bra avlastningsyta. Rejält handtag, men knogskydd saknas. Trippla löstagbara galler ger flexibel matlagning och underlättar påfyllnad av briketter. Fyra lägen för höjdpå kolbädden.Grillens breddger plats för olika värmezoner.

Betyg 1–5: 4

Kommentarer

  • Soffan Swe säger:

    Hihi vi köpte den grillen i går och vi är supernöjda! Nu grillas aaaaaallllt! Ännu mer än förut :D Hoppas den landar hos er oxå!

    Svar: Hehe mycket fin grill! Tittat länge på den nu:-) Och Ja det blev en sådan i inflyttningspresent av mamma och pappa, så nu blir det grillning på hög nivå;-)
    Mr Anklew

    2012-06-27 | 21:10:51

Kommentera inlägget här: