erikanklew.blogg.se

MIND OVER PAIN

Frukost

Kategori: Allmänt

Normalt sett är jag absolut ingen frukostmänniska, vilket normalt sett är bra då jag oftast tränar tidigt på morgonen. Brukar vanligtvis bli en drink med 10g BCAA och 1.5 skopor Red Devil innan träning och snabba kolhydrater under träning och 10g BCAA och 30g Excellent Whey efter träningen.

Men under nuvarande diet är hunger nåt så ohygglig, speciellt på morgnarna. Blir dock sällan frukost ändå eftersom jag fortfarande träna mornar. Men ungefär så här brukar min "normal" frukost se ut de dagar jag kan käka frukost innan jobb/träning.


2 Wasa Rågi
40 gram Mjukost 4%
4 Skivor rökt skinka
1 dl Fiberhavregryn
30 gram Excellent Whey(choklad)
1 Kopp svart kaffe
Lite vitaminer, mineraler och omega3

Är en tillräckligt god frukost med bra näringsinnehåll för min smak. Sen finns det ju dock inget som går upp mot en riktig hotellfrukost med bacon, våfflor, färsk frukt m.m, men det tar vi nere i Åhus på söndag morgon när finalen är avklarad.

Nu några timmars jobb innan det blir ett tufft benpass på gymmet och en lunch på stan med Hanna och sedan hem och ladda för fussballen ikväll.
 

Kommentarer

  • Maria på BigHeart säger:

    Kul att du börjat blogga! Då kan ju ännu fler intresserade följa dig! Lycka till!

    Svar: Ja det är lite det som är tanken, är ju så liten så jag måste ju börja synas mer;-)
    Ankan

    2012-06-15 | 08:33:54

Kommentera inlägget här: